ljudet av trummor

Det är inte direkt en följetång det här... men här är min första eftermiddag i Dubrovnik 


Efter att ha gått runt i den gamla staden i x antal timmar gick jag på äventyr längs vattnet. Det bjöds på fantastiska utsikter och dofter från pinjeträd. 

Jag nådde ett husområde där fönsterna var förspikade och ytterväggarna målade med olika artistiska uttryck. Helt plötsligt hördes det ljud från ett trumset som jag såklart var tvungen att följa. Det jag fann var en man som frenetiskt spelade på ett trumset i ett av alla de övergiva rum som fanns på plats. När han skulle gå och dricka lite vatten märkte han att jag stod utanför hans dörr och lyssnande. Han berättade att det hade varit ett hotel men att allt blivit övergiviet under kriget. Han hade fått tillåtelse att låna ett av rummen till sitt trumset så han kunde åka dit och öva en timme varje dag efter jobbet, minst. Han sa att han ville bli riktigt jäkla bra men att han även insett att det aldrig skulle ske, tiden fanns inte.   
 
 
0 kommentarer